PAPERS I TARGETES COLORS

La manera en què envies les teves cartes determinarà una impressió o una altra en el receptor. Has de tenir en compte que la carta ha de reflectir el que intentes transmetre, per això és important tenir diversos factors d’etiqueta en compte.
Què tenir en compte a l’hora d’escriure i enviar una carta?
Format de la lletra. Si és un document formal, la carta ha d’estar escrita a màquina, si és informal podrà estar escrita a mà, ja que es considera que així resulta més personal. Cal intentar que la carta mantingui sempre una font, color i mida uniformes; i especialment, cal evitar enviar cartes amb fonts difícils de llegir (com a fonts de fantasia o amb molta serifa). El color ha de ser el mateix en tota la carta si volem aconseguir certa serietat; si volem donar expressivitat a la carta, podem usar colors, tu decideixes el grau de creativitat que vols transmetre. Encara que això, òbviament, està subjecte a l’objectiu que té la carta (si és una invitació a una festa, per exemple, no estarà de més que hi hagi una mica de varietat en les lletres).

Tipus de paper. El tipus de paper que decideixis fer servir a la teva carta també dirà molt de tu i de les teves intencions. Si és una carta formal, el millor és utilitzar paper blanc normal; si és una carta informal o pretens donar una imatge creativa de tu mateix, és bona idea utilitzar papers de colors o troquelats, imaginació al poder! En aquesta secció trobaràs diversos tipus de paper per escriure cartes.

Disseny de la pàgina. Assegura’t que deixes els marges adequats perquè et quedi una carta centrada i ordenada. Utilitza un regle si creus que no podràs fer-ho a ull. Abans de començar a escriure, pensa el que vols dir, i com vas a estructurar la informació. El format clàssic d’una carta consisteix, en primer lloc, en una capçalera formada per la data del dia d’avui i una salutació destinada al receptor. A continuació, s’escriu el cos de la carta, on va allotjat el missatge principal. Alhora, el cos ha de tenir una estructura pròpia, procurant que les idees es connectin de forma coherent i amb sentit. Finalment, s’inclou un peu de pàgina de conclusió i una salutació, i com a possibilitat opcional, una postdata.

Referència. Si estàs escrivint correspondència per al treball, és útil utilitzar codis de referència. No s’utilitza amb freqüència, però facilita la feina quan un departament en particular ha d’enviar una mateixa carta a múltiples receptors. Por exemple: nom del departament / any / nombre de carta i departament).

Mostrando los 6 resultados